Sitecore udnævner ny CEO

07-06-2017
CEO og medstifter af Sitecore, Michael Seifert, har sammen med bestyrelsen besluttet at overlade den daglige ledelse af Sitecore til en ny CEO, Mark Frost. Seifert har været virksomhedens øverste chef siden starten i 2001. Ændringerne sker med virkning fra 1. juli, hvor Michael Seifert samtidig indtræder i selskabets bestyrelse.

Sitecore® har netop offentliggjort, at Mark Frost er tiltrådt som ny CEO i Sitecore pr. 1. juli. Mark Frost kommer dermed til at sætte Sitecore’s strategiske retning og skal drive og skalere virksomheden med dens førende teknologiløsninger inden for web content management, commerce og digital marketing software.

Mark Frost afløser Michael Seifert, der som CEO i tæt samarbejde med bestyrelsen har stået i spidsen for virksomhedens markante udvikling. Seifert, der fortsat er en betydende aktionær, indtræder herefter i Sitecores bestyrelse, og han skal sammen med den nye CEO være med til at fastlægge rammerne for koncernens globale produktstrategi og førende teknologiske udvikling.

Om valget af den nye topchef siger bestyrelsesformand, Jonas Persson:

”Sammen med Michael Seifert har vi i bestyrelsen arbejdet på at finde den optimale afløser på CEO-posten. Og vi er gået benhårdt efter en person, som i sine tidligere jobs både har dokumenteret en lyst, en evne og frem for alt en meget visionær tilgang til hele tiden at udvikle og positionere Sitecores globale tilstedeværelse og succes. Med de fantastiske resultater, Mark Frost har skabt i de software-virksomheder, han indtil nu har stået i spidsen for eller som han har været med til at booste, er der ingen tvivl om, at vi har fundet præcis den topchef, vi gik efter”.

”Men nok så vigtigt er det, at Michael Seifert samtidig får indfriet sit ønske om at blive frigjort fra det voksende ledelsesansvar. Det betyder nemlig, at han fremover kan hellige sig det, han altid har brændt allermest for, nemlig at sikre, at Sitecore både forbliver i den globale førertrøje teknologisk og for de software løsninger, vi udvikler og sælger,” siger Jonas Persson.

Selv siger Michael Seifert, at han efter at have stået i spidsen for Sitecore i mere end 15 år nu glæder sig til at overlade det daglige ledelssansvar til sin efterfølger:
"Jeg glæder mig til at give stafetten videre til Mark Frost. Jeg er overbevist om, at han er den rigtige person til at stå i spidsen for den næste fase af Sitecore’s vækst og succes. Mark Frosts kompetencer inden for strategi og ledelse, kombineret med hans erfaring med at skalere store software virksomheder, gør ham til et virkelig godt match for Sitecore. Derudover passer hans passionerede tilgang til at udvikle kundeorienterede virksomheder og hans personlige lederprofil rigtig godt med Sitecore’s kultur og min egen vision for Sitecore’s fremtid”, siger Michael Seifert.

Ser store muligheder
For Mark Frost er ”nu” det helt rigtige tidspunkt at overtage den daglige ledelse på:
“Sitecore’s rejse har været fantastisk og lige nu befinder virksomheden sig på et virkeligt spændende sted. Med vores banebrydende teknologi inden for de særdeles attraktive markeder for både web content management, commerce og digital marketing, ser jeg derfor enorme muligheder”, siger virksomhedens nye CEO.

”Det er ingen overdrivelse, at Sitecore har været igennem en nærmest eksplosiv vækst, og Michael Seifert og alle medarbejderne bør være meget stolte af, hvad de har bygget. Jeg ser frem til mit samarbejde med ledelsesteamet og til at fortsætte den fremgang og succes, Stecore befinder sig i. Jeg glæder mig derfor både til at bygge videre på vores solide teknologiske førerposition og til at hjælpe vores fantastiske kunder og stærke partnere i deres udvikling, så vi alle kan fortsætte den succesrige udvikling og fremgang, vi er inde i”.

Over 20 års erfaring
Mark Frost har mere end 20 års erfaring med at opbygge, udvikle og skalere cloudbaserede forretningsmodeller for en række forskellige teknologivirksomheder, ligesom han har betydelig erfaring med forandringsledelse. Senest har han været CEO i Mark Monitor, som er førende inden for softwarebaseret ’enterprise brand protection’. Her stod Frost stod i spidsen for både omsætningsvækst og opkøb, hvilket i oktober 2016 kulminerede med et salg af virksomheden, der tidligere var en del af IP&S-enheden hos Thomson Reuters.

Før dette var Mark Frost øverste leder af en Software-as-a-Service (SaaS) forretningsenhed i CA Technoglogies, en IT management software virksomhed med en omsætning på 4,2 millarder dollars. Her indgik Mark Frost i det globale ledelsesteam, hvor han havde ansvaret for at etablere og gennemføre virksomhedens SaaS-strategi. Før det var han Executive Vice President og leder af en SaaS-forretningsenhed i Market Tools, der er førende inden for markeds- og kundeundersøgelser.

Sitecore er førende inden for experience management-software, som muliggør context marketing. Sitecore® Experience Platform™ administrerer indhold, leverer contextual intelligence og automatiserer kommunikation i stor målestok. Den giver marketingfolk mulighed for at levere indhold, der er tilpasset den måde, kunder interagerer med deres brand på, i realtid og på tværs af alle kanaler. Mere end 4.600 kunder, herunder American Express, EasyJet , L'Oréal, Volvo, Danske Spil, Saxo Bank, og Nemlig.com, har valgt Sitecore til context marketing for at kunne levere personligt tilpassede kundeoplevelser, der opbygger loyalitet og øger kundens indtjening. For mere information om Sitecore, besøg: sitecore.com.

Bestyrelsen i Sitecore består pr. 1. juli 2017 af: Jonas Persson (fmd.), Dominik Vincent Stein, Robert Youngjohns, Sheila May Gulati, Morten Hummelmose og Michael Seifert.

Eventuelle henvendelser om denne meddelelse til:
Lykke Theill-Larsen, kommunikationschef
M: +45 31 24 42 40 │ E: ltl@sitecore.net