For tredje år i træk opnår Sitecore førsteplads for "Ability to Execute" (evne til at omsætte vision til virkelighed) i Gartners Magic Quadrant for Web Content Management 2017

07-31-2017

Virksomheden anerkendes som ”Leader” for ottende år i træk

Sausalito, CA – XX. juli 2017Sitecore, globalt ledende inden for Customer Experience Management-software, annoncerede i dag, at Gartner har udnævnt Sitecore® Experience Platformsom Leaderi Gartners Magic Quadrant for Web Content Management (WCM) 2017, hvilket placerer Sitecore som en af de førende virksomheder i Gartners Magic Quadrant for ottende år i træk. For tredje år i træk opnåede Sitecore også en samlet topplacering for virksomhedens evne til at omsætte vision til virkelighed. Hos Sitecore mener man, at udnævnelsen understreger og styrker virksomhedens evne til at levere på løfterne i markedet, go-to-market strategi og fortsatte fokus på kundernes krav og behov.

Vi er meget stolte over at have fastholdt denne position for ottende år i træk. Det mener vi meget flot bevis på hele Sitecore-holdets fokuserede indsats og afspejler den værdi, som vores kunder ser i vores teknologi," siger Ryan Donovan, Sitecore SVP for Product Management. WCM-markedet har udviklet sig betydeligt i løbet af de seneste ti år. Vi har fastholdt en høj innovatonshastighed og dermed været i stand til at levere markedets stærkeste cloud-baserede WCM-løsninger. Med Sitecore har store og mellemstore virksomheder fået en omfattende, sammenhængende og integrationsvenlig platform, som kan fremme deres kunders digitale engagement og understøtte deres egne digitale og forretningsmæssige transformationer."

Gartners Magic Quadrant for WCM 2017 evaluerer 18 leverandører og deres evne til at omsætte vision til virkelighed (herunder produktfunktionalitet, samlede levedygtighed og stabilitet, salgs- og marketingudførelse samt customer experience) og visionens færdighedsgrad (herunder bl.a. markedsforståelse, innovation samt marketing-, produkt- og salgsstrategi).

Ifølge Gartner har de førende virksomheder i kvadranten den højeste samlede score inden for evnen til at omsætte vision til virkelighed og en høj grad af færdighed for virksomhedens visioner. De gør det rigtig godt og er forberedt på fremtiden med en klar vision og en omfattende forståelse for den brede kontekst i den digitale forretning. De har stærke partnerskaber, er til stede i adskillige regioner, udviser pålidelige og konsistente økonomiske resultater, har en bred platformsunderstøttelse og god kundesupport. Derudover dominerer de en eller flere teknologier eller vertikale markeder. De førende virksomheder er opmærksomme på det økosystem, som deres produkter skal hænge sammen med. Leaders kan:

• Demonstrere styrkelse af virksomheden
  • Tilbyde integration med andre forretningsmæssige applikationer og opbevaringssteder
  • Understøtte mere både vertikalt og horisontalt indhold”

Sitecore vurderer, at Gartners anerkendelse understøtter virksomhedens fortsatte succes på vej ind i den næste vækstfase. Rapporten er udkommet, efter at Sitecore har afsluttet sit regnskabsår, som viste stærke produktlanceringer og en udvidelse af markedet samt mange nye markante kunder, herunder Dow Chemical, Procter & Gamble, staten Californien, Sunrise Senior Living og Dyson.

Denne nyhed følger lige i hælene på den nylige udnævnelse af Mark Frost til CEO og er et bevis på Sitecores succes og vision for fremtiden. Mark er kendt for at have vækstet en række virksomheder og er dermed højt kvalificeret til at stå i spidsen for Sitecores udvikling og videre skalering af forretningen.

Få mere at vide ved at downloade en kopi af Gartners Magic Quadrant for Web Content Management 2017 her.

Sitecore er førende inden for Customer Experience Management-software, som muliggør kontekstmarketing. Sitecore® Experience Platformhåndterer indhold, leverer kontekstuel intelligence, automatiserer kommunikationen og muliggør personaliseret commerce i stor skala. Det gør det muligt for marketingfolk at levere kontekstbaseret indhold, ud fra den måde kunderne interagerer med deres brand før, under og efter et salg. Over 4.900 kunder, herunder easyJet, American Express, Carnival Cruise Lines og L'Oréal, har valgt Sitecore til at understøtte deres kontekstmarketing. De leverer nu personaliseret interaktion og får glade kunder, opbygger kundeloyalitet og øger omsætningen.

*Gartner støtter ikke leverandører, produkter eller tjenester, som er nævnt i forskningsrapporterne, ligesom de heller ikke rådgiver teknologibrugere til kun at vælge leverandører med højeste vurderinger eller andre betegnelser. Gartners rapporter gengiver synspunkter og holdninger fra Gartners forskningsafdelinger og skal således ikke fortolkes som fakta. Gartner fralægger sig alle garantier, eksplicit eller implicit, med hensyn til denne forskning, herunder garanti for omsættelighed eller egnethed til bestemte formål.