Et stærkt momentum på subscription- og cloud-baserede services understreger Sitecores fremskridt i forbindelse med deres overgang til en ny forretningsmodel for skatteåret 2017

11-16-2017
København, DK – 15. november, 2017Sitecore®, verdens førende virksomhed inden for Experience Management-software, annoncerede i dag højdepunkterne fra skatteåret 2017, der blev afsluttet d. 30. juni, 2017, i en sky af kundetilfredshed og et fortsat stærkt momentum på Sitecores subscription- og cloud-baserede services. Kombineret med den nylige lancering af nye kontent-, e-handels-, integrations-, cloud- og machinelearningsegenskaber på Sitecores symposium gik virksomheden ind i skatteåret 2018 med gode muligheder for at udvide sit adresserbare marked og forbedre sin føring på markedet.

“Vores resultater for skatteåret 2017 viser fokuseret handling i forhold til vores strategiske prioriteringer. Vi har styrket vores økonomiske fundament, øget tempoet hvad angår innovation og leveret teknologi i den form, vores kunder ønsker at forbruge den,” siger Mark Frost, CEO. “Vi vil fortsætte det momentum i skatteåret 2018, der ser ud til at blive et af de mest transformerende år i virksomhedens historie. Men Sitecores hovedfokus i skatteåret 2018 vil dog stadig være det samme som i de foregående år – nemlig at sætte markedsførere i stand til at opnå succes ved at kunne tilbyde deres kunder uovertrufne oplevelser ved hjælp af Sitecores innovative og intuitive løsninger.”

Igennem skatteåret 2017 har Sitecore yderligere styrket sin position på markedet for digital oplevelses- og e-handelsteknologi med præstationer som fx:
  • Tilpasning af virksomheden i henhold til kundernes krav: Antallet af kunder tilknyttet subscription- og cloudløsninger hos Sitecore steg med 90 % fra slutningen af skatteåret 2016 til slutningen af skatteåret 2017. Sitecore forventer en øget anvendelse af disse modeller i skatteåret 2018.
  • Øget omsætning på cloud via yderligere udrulningsmuligheder: Udvidelsen af Sitecores portefølje af cloudservices var medvirkende til at øge omsætningen på subscription og cloud med mere end 75 % i skatteåret 2017 sammenlignet med året før. Med services som Sitecore Azure Toolkit til superbrugere og Sitecore Managed Cloud til kunder, der ønsker en fuldt administreret service, giver Sitecores multiple muligheder for cloududrulning kunden størst mulig fleksibilitet og flest mulige valg.
  • Fastslåelse af virksomhedens position som førende inden for Gartner MQ for Web Content Management1: For ottende år i træk har Sitecore fået plads i 'Leaders Quadrant', og for tredje år i træk har Sitecore opnået førstepladsen for sin 'Ability to Execute'.
  • Genopfindelse af e-handelsmarkedet: Med revideringen af Sitecore Commerce i januar 2017 opstod verdens hidtil eneste cloud-baserede e-handelsplatform, der løfter e-handel ud over simple transaktioner og videre til en ukompliceret blanding af indhold, kontekst og handel, der prioriterer en holistisk end to end-oplevelse.
  • Mindsker kompleksiteten for it-personale og markedsførere: Lanceringen af Sitecore® Experience Accelerator, Sitecores Data Exchange Framework samt forbedringer i brugervenligheden giver større råderum for sælgere og markedsførere. Disse redskaber sætter organisationer i stand til at levere ukomplicerede digitale oplevelser, der plejer kunderne igennem hele kundelivscyklussen.
I tillæg til de nævnte resultater har et stigende antal virksomheder og organisationer over hele verden taget Sitecores produkter til sig i forbindelse med håndteringen af samspillet med kunderne. Ved afslutningen af skatteåret 2017 har Sitecore samarbejdet med mere end 5.200 verdenskendte brands siden virksomheden blev grundlagt i 2001.

Via en partnerstyret strategi, der altid sætter kunden i første række, har Sitecore opbygget et vidtrækkende økossystem, der skaber innovative og kundevenlige oplevelser, fremmer digital transformation og medvirker til at forbedre forretningsresultater. Mere end 1.400 partnere yder services, der spænder fra implementering til digital strategi og kreativt design til administrerede tjenester. Sitecore-universet omfatter mere end 12.000 Sitecore-certificerede udviklere og mere end 18.000 aktive medlemmer af Sitecores verdensomspændende udviklernetværk. Sitecore har også 45 brugergrupper rundt omkring i verden og 282 'Sitecore Most Valuable Professionals' – fordelt på 29 lande og 140 virksomheder – der aktivt deler deres viden og evner vedrørende håndtering af Sitecore-platformen med Sitecores kunder, partnere og potentielle kunder.

1 Gartner støtter ikke leverandører, produkter eller tjenester, som er nævnt i deres forskningsrapporter, ligesom de heller ikke rådgiver teknologibrugere til kun at vælge leverandører med de højeste vurderinger eller andre betegnelser. Gartners rapporter gengiver synspunkter og holdninger fra Gartners forskningsafdelinger og skal således ikke fortolkes som fakta. Gartner fralægger sig alle garantier, eksplicit eller implicit, med hensyn til denne forskning, herunder garanti for omsættelighed eller egnethed til bestemte formål.

De Gartner-rapporter, der er beskrevet heri, ('Gartner-rapport(er)') repræsenterer data, forskningskonklusioner eller offentliggjorte standpunkter som en del af en syndikeret abonnementservice under Gartner, Inc. ('Gartner'), og er ikke fremstillinger af fakta. Hver Gartner-rapport udtaler sig ud fra sin originale udgivelsesdato (og ikke datoen for denne årsrapport), og de meninger, der udtrykkes i Gartner-rapporten/rapporterne kan ændres uden varsel.

Sitecore er førende inden for Customer Experience Management-software, som muliggør kontekstmarketing. Sitecore® Experience Platform™ håndterer indhold, leverer kontekstuel information, automatiserer kommunikationen og muliggør personaliseret e-handel i stor stil. Det gør det muligt for markedsførere at levere kontekstbaseret indhold ud fra den måde, hvorpå kunderne interagerer med deres brand – før, under og efter et salg. Over 5.200 brands, herunder American Express, Carnival Cruise Lines, EasyJet og L'Oréal, har valgt Sitecore til at understøtte deres kontekstmarketing. De leverer nu personligt tilpasset interaktion til glæde for kunderne og til gavn for både omsætning og kundeloyaliten.

Til danske medier:
Matt Krebsbach
Sitecore Sr. Director, Analyst Relations
mkr@sitecore.net

Til alle andre medier:
Charlotte Ziems
Sitecore VP of Communications and Content Marketing
czi@sitecore.net

Hotwire PR for Sitecore
Heather Craft
SitecoreUS@hotwirepr.com

Sitecore og Own the Experience er registrerede varemærker tilhørende Sitecore Corporation A/S i USA og andre lande. Alle andre brandnavne, produktnavne eller varemærker tilhører deres respektive indehavere. Sitecore forbeholder sig retten til at ændre produkter eller tilbud samt specifikationer og priser uden varsel.

© 2017 Sitecore Corporation A/S. Alle rettigheder forbeholdes.