Udvidelsen af Sitecores cloud-portefølje bidrager til at løfte omsætningen på abonnementer og cloud til det tredobbelte.

San Francisco, 6. novemberSitecore®, verdens førende udbyder af experience management-software, oplever fortsat massiv vækst i markedet og i økonomiske resultater ved indgangen til regnskabsåret 2019. Gennem hele 2018 har virksomheden fortsat bidraget til at hjælpe organisationers strategiske krav til at oprette, administrere og levere personaliserede, digitale oplevelser, og der er kommet over 300 helt nye kunder til det seneste år. Den fortsatte globale vækst var præget af en ny rekordomsætning på det nordamerikanske marked i fjerde kvartal 2018. Dette fandt sted samtidig med betydelige fremskridt i forbindelse med virksomhedens overgang til en ny forretningsmodel, som resulterede i en øget omsætning på abonnementer og cloud på mere end 115 % for hele året sammenlignet med regnskabsåret 2017. Totalt set steg Sitecores løbende indtægter med mere end 35 %, hvilket bidrog til en fortsat betydelig tocifret vækst for det samlede marked.

"Vi har gennem det seneste år gjort store fremskridt overalt i virksomheden, og vi indledte året med en klar strategi, så vi kunne fokusere vores ressourcer på kundetilfredshed, udvidelse af vores muligheder gennem strategiske partnerskaber og fortsat at kunne levere nyttige og værdifulde muligheder til marketingprofesionelle," fortæller Mark Frost, CEO for Sitecore. "Dette kombineret med en markant go-to-market-effektuering og en meget entusiastisk kundebase har gjort, at vi har vundet andele inden for både web content management- og commerce-kategorierne. Vi ser meget frem til at fortsætte disse landvindinger det kommende år, især efter vores overtagelse af Stylelabs og Sitecores mulighed for at placere sig strategisk i centrum af organisationernes marketingteknologi."

Organisationer leder efter nye måder at udmanøvrerer deres konkurrenter på, og undersøgelser gennemført af Walker forudsiger, at kundeoplevelsen inden 2020 vil overhale pris og produkt som den vigtigste brandfaktor og konkurrencefordel. Det betyder, at virksomheder bliver nødt til at gennemføre en digital transformation af deres forretning, hvilket involverer Sitecores Experience Cloud™ – en indholds-, commerce- og personaliseringsplatform, der sætter marketingprofesionelle i stand til at levere personaliseret indhold, der interagerer med kunderne, på tværs af alle kanaler og på alle stadier af kunderejsen fra start til slut. Det har styrket Sitecores markedsposition det seneste år at:
  • Gå sammen med Salesforce og dermed gøre det muligt for marketingfolk at opbygge personaliserede markedsføringskampagner: Kort tid efter at Sitecore havde annonceret, at de ville integrere Sitecore Experience Manager™ og Sitecore® Experience Platform™ (XP) med Salesforce Marketing Cloud, leverede virksomheden første fase af Sitecore Connect™-softwaren til Salesforce Marketing Cloud. Integrationen gør, at Sitecore-indhold bliver tilgængeligt via Salesforce’ Content Builder. Det strømliner processen, så marketingteams kan opbygge smartere og mere relevante kampagner.
  • Udvide bredden og ekspertisen af Sitecores partnerskaber med digitale bureauer. I oktober 2017 annoncerede Sitecore et globalt strategisk partnerskab med WPP, verdens største leverandør af kommunikationstjenester. Alliancen mellem WPP og Sitecore samler WPP’s eksisterende Sitecore-partnere – AKQA, Cognifide, Globant, Mirum, Ogilvy, POSSIBLE, VML og Wunderman – i ét team, der fremover skal arbejde sammen med Sitecorecores produkt-, salgs- og supportteams om at udvikle innovative, personaliserede kundeoplevelser.
  • Mindske kompleksiteten for IT-personale og marketingfolk med nye platforme: Med version 9 af Sitecore (XP) introduceres Sitecore xConnect™, et API-framework, der gør det muligt for brugerne at integrere kundedata fra næsten alle tredjepartssystemer og -kanaler samt Sitecore Cortex™, en innovativ maskinlæringsenhed med avancerede algoritmer, som leverer indsigt i realtid fra både egne og tredjeparts kundedata.
  • Levere branchens første helt nye commerce-platform siden 2008: Sitecore Experience Commerce™ 9, som blev frigivet i januar 2018, er en meget skalerbar platform, der er bygget på den seneste ASP.NET Core 2.0-teknologi og den eneste cloud-aktiverede platform, der direkte integrerer indhold og commerce-funktionalitet og dermed sætter brands i stand til at personalisere og individualisere shoppingoplevelsen fra start til slut – før, under og efter transaktionen.

I takt med de konstant øgede forventninger til, at marketingorganisationer kan levere en konsekvent, sammenhængende og personaliseret digital oplevelse på tværs af alle kanaler, fortsætter Sitecores muligheder med at stige. Gartner forudsiger, at "når det kommer til slutbrugerne, så starter den daglige operationelle effektivitet og værdiskabelsen med en tilfredsstillende digital oplevelse. Den deraf følgende efterspørgsel intensiverer slutbrugernes investering i digital experience platforms (DXP'er) med en gennemsnitlig årlig vækstrate på 14 %, som vil beløbe sig til $ 18,5 milliarder i 2021."i Sitecore er overbevist om, at virksomhedens markedsstrategi, innovationshastighed og evne til at sikre kundernes succes er årsagen til, at den tidligere i år blev placeret som 'Leader' i Gartner Magic Quadrant for Web Content Management– for niende år i træk – og også blev placeret som 'Leader' i Gartner Magic Quadrant for Digital Experience Platformsii.

i Gartner, Forecast Snapshot: Digital Experience Platforms, Worldwide, 2017, Bianca Granetto, Yanna Dharmasthira, Fabrizio Biscotti, 6. november 2017.

ii Gartner, Magic Quadrant for Web Content Management, Mick MacComascaigh | Jim Murphy, 30. juli 2018. Gartner, Magic Quadrant for Digital Experience Platforms, Jim Murphy | Gene Phifer | Gavin Tay | Mike Lowndes, 17. januar 2018. Gartner støtter ikke leverandører, produkter eller tjenester, som er nævnt i deres forskningsrapporter, ligesom de heller ikke rådgiver teknologibrugere til kun at vælge leverandører med de højeste vurderinger eller andre betegnelser. Gartners rapporter gengiver synspunkter og holdninger fra Gartners forskningsafdelinger og skal således ikke fortolkes som fakta. Gartner fralægger sig alle garantier, eksplicit eller implicit, med hensyn til denne forskning, herunder garanti for omsættelighed eller egnethed til bestemte formål.

Sitecore er førende inden for digital experience management-software, som kombinerer content management, commerce og kundeindsigt. Sitecore Experience Cloud™ gør det muligt for marketingfolk at levere personaliseret indhold i realtid og at skalere på tværs af alle kanaler – før, under og efter et salg. Over 5.200 kunder – herunder American Express, Carnival Cruise Lines, Dow Chemicals og L'Oréal – har valgt Sitecore til at understøtte deres kontekstmarketing. De leverer nu personaliseret interaktion og får glade kunder, opbygger kundeloyalitet og øger omsætningen.

Matt Krebsbach
Sr. Director, Public & Analyst Relations hos Sitecore

Sitecore Media Relations
WE Communications

Sitecore, Own the Experience, Sitecore Experience Cloud, Sitecore xConnect, Sitecore Cortex, Experience Platform og Experience Manager Database er registrerede varemærker eller varemærker tilhørende Sitecore Corporation A/S i USA og andre lande. Alle andre brandnavne, produktnavne eller varemærker tilhører deres respektive indehavere.