San Francisco, 3. marts 2021Sitecore®, førende inden for digital experience management-software, annoncerede i dag, at virksomheden har indgået endelig aftale om at overtage Boxever Ltd., en SaaS-baseret Customer Data Platform (CDP), der giver mulighed for at eksperimentere og prøve sig frem, samt Four51, Inc., en virksomhed, der leverer moderne B2B- og B2C-oplevelser til varemærkebeskyttelse. Disse opkøb følger lige efter Sitecores afsløring tidligere på året af en investeringsplan på 1,2 milliarder dollars, der skal finansiere store vækstplaner og produktnyheder.

Pandemien har sat fokus på behovet for en fleksibel og moderne Digital Experience-platform (DXP), der giver organisationer den fleksibilitet og videnindsamling, der er nødvendig for at holde trit med den skiftende efterspørgsel. Integreringen af Boxevers og Four51’s innovative teknologier med Sitecores digitale markedsføringsløsninger vil revolutionere branchen ved at kunne tilbyde den første moderne og integrerede content-to-commerce-løsning, SaaS-based DXP. Løsningen gør det muligt for virksomheder at levere personaliserede digitale oplevelser i realtid på tværs af alle aspekter af købscyklussen og dermed øge kundeværdi og kundeloyalitet.

Boxevers CDP giver et 360-graders billede af kunderne, avanceret segmentering, beslutninger i realtid og test, der fungerer som hjernen i en organisations markedsføring med det formål at gøre kundeinteraktioner mere relevante og engagerende. De nye muligheder udvider og forbedrer Sitecores customer intelligence- og AI-drevne personaliseringsværktøjer, hvilket gør det nemt at fastholde, ensrette og aktivere kundedata og levere personaliserede oplevelser i stor skala.

Ved hjælp af Four51’s API-first, konsolløse e-handelsløsning kan virksomheder hurtigt og nemt levere engagerende købsoplevelser, der er med til at øge kundetilfredshed, loyalitet og positiv omtale. Platformen understøtter Sitecores eksisterende B2C commerce-løsninger og gør det muligt for Sitecore at definere den digitale oplevelse, så virksomheden holder sig på sporet. Organisationer af alle størrelser og på tværs af brancher får gavn af de udvidede muligheder, behovet for forhåndsinvesteringer mindskes, og løsningerne fører til fortsat innovation og hurtigere opnåelse af værdi.

Det forventes, at overtagelserne er endeligt afsluttede inden udgangen af marts 2021. De finansielle vilkår vil ikke blive offentliggjort. Herefter tildeles begge CEO'er ledende roller, og Sitecore forventer at investere i og udvide både Boxevers hovedkontor i Dublin og Four51’s hovedkontor i Minneapolis.

Læs mere om de to opkøb.

CITATER

“Vores mission er at revolutionere markedet for digitale oplevelser, og disse opkøb udvider vores førende position. Sitecores innovative digital experience-platform, der omfatter alt fra indhold til handel, giver virksomheder den fleksibilitet og smidighed, der er nødvendig for at holde trit med den skiftende efterspørgsel, og dermed sikre at de udnytter den digitale mulighed for at styrke forbindelsen til kunderne. Vi er glade for at kunne byde alle i Boxever og Four51 velkommen til Sitecore. Sammen vil vi forme fremtidens digitale engagement.”

Steve Tzikakis, CEO, Sitecore

“Sammenlægningen med Sitecore giver et revolutionerende potentiale, der vil omdefinere, hvad der er muligt for branchen, og dermed sætte virksomheder, store som små, i stand til at skabe uproblematiske, datadrevne oplevelser på alle kanaler. Vi er stolte over det, vi har opnået i Boxever takket være vores medarbejdere og partnere, og vi ser frem til det næste kapitel.”

David O’Flanagan, CEO, Boxever Ltd.

“Vi deler Sitecores vision om at hjælpe vores kunder med at få succes i en digital verden. Vores medarbejdere og partnere har arbejdet utrætteligt for at skabe en organisation, der kan tilbyde en ukompliceret, fremtidssikret måde at levere innovative e-handelsoplevelser på og oplevelser, der hjælper brands med at udnytte de digitale muligheder – og den næste fase er et vidnesbyrd om vores fokus på høj standard.

Mark Johnson, CEO, Four51, Inc.

Sitecore leverer en digital experience-platform, der sætter verdens dygtigste brands i stand til at opbygge livslange kunderelationer. Sitecore, en brancheførende virksomhed, der har modtaget stor anerkendelse og mange priser, er den eneste af sin slags og forener indhold, commerce og data i en enkelt sammenhængende platform, der leverer millioner af digitale oplevelser hver dag. Førende virksomheder, herunder American Express, ASOS, Kimberly-Clark, L’Oréal og Volvo Cars, sætter deres lid til, at Sitecore kan levere mere engagerende, personaliserede oplevelser til deres kunder. Få mere at vide på Sitecore.com.

Om Boxever

Boxever blev grundlagt i Dublin i 2011 og er en digital optimeringsplatform, der benytter data og AI til at hjælpe verdens største brands med at gøre interaktion fra alle kunder mere intelligent og levere kundeoplevelser, der ændrer alt. Virksomheden er anerkendt af analytikere for sin førende rolle inden for personalisering og regnes for en af de mest betydende eksempler på aktiv anvendelse af AI i dag sammen med Google, Apple og Amazon. Boxever-platformen leverer markedsførende CDP, beslutninger og testmuligheder i hidtil uset skala og samarbejder med brands som Emirates, Ryanair, Vodafone og Allied Irish Bank (AIB) for at revolutionere den måde, man skaber engagement hos kunderne på.

Om Four51

Four51 blev grundlagt i 1999 i Minneapolis og stræber fortsat efter at eliminere begrænsningerne inden for e-handel. Four51 OrderCloud™-platformen er en fuldt ud integrerbar, API-first-, headless e-commerce-platform. Den understøtter e-handel, ordrestyring og B2B-markedsløsninger hos virksomheder med selv de mest komplicerede driftsmæssige udfordringer. Four51 hjælper producenter, distributører og forhandlere som Aveda, D&W Diesel, Papa John's, Starbucks og Diversified Foodservice Supply med at opnå øget hastighed og agilitet, være fleksible og hele tiden udvikle sig ved hjælp af en fremtidssikret e-handelsplatform.

Sitecore er et registreret varemærke under Sitecore Corporation A/S i USA og andre lande. Alle andre brandnavne, produktnavne eller varemærker tilhører deres respektive indehavere.