Sitecore förvärvar Stylelabs och befäster sin position som den enda end-to-end plattformen för full personalisering

11-14-2018
– Genom att addera Stylelabs Marketing Content Hub® till Sitecore Experience Cloud™ kan företag effektivisera hela livscykeln av innehåll och skapa relevanta, personliga och engagerande upplevelser.

Stockholm, 14 november 2018Sitecore®, en global ledare inom digital upplevelsehantering, tillkännagav idag förvärvet av Stylelabs som skapat Content Hub™, vilket är en samlad plattform som integrerar digital resurshantering (DAM), hantering av marknadsresurser (MRM) och hantering av produktinformation (PIM). Som en följd av förvärvet kommer Stylelabs Content Hub kopplas samman med Sitecores branschledande Sitecore Experience Cloud. Det skapar tillsammans en plattform med stora kapaciteter inom digital upplevelsehantering som kopplar samman företags hela marknadsavdelningen och gör det möjligt för dem att enkelt definiera, skapa, hantera och leverera engagerande och personligt innehåll över alla kanaler vid varje steg av kundresan.

”Marknadsförare tvingas ofta använda verktyg som inte är integrerade eller stödjer deras arbetsflöde och processer. Det hindrar deras förmåga att tillsammans planera, skapa och hantera innehåll, starta kampanjer och leverera personliga upplevelser som anknyter till kunderna,” säger Ryan Donovan, Chief Technology Officer på Sitecore. ”Stylelabs Marketing Content Hub hjälper till att lösa den här problematiken genom att tillhandahålla en integrerad lösning som kopplar samman och stöder marknadsförare genom hela livscykeln, från planering till publicering. Tillsammans med Sitecores marknadsledande content and commerce-plattformar kan företag leverera innehållsrika och personliga på en helt ny nivå."

Tidigare har marknadsföringsavdelningar kämpat med applikationer för att skapa den enorma mängd innehåll som krävs för att möta konsumenternas krav på relevant innehåll och värdefulla interaktioner. Det här har dock skapat mer silo-effekt än att göra processerna sömlösa. Stylelabs Marketing Content Hub gör det möjligt för marknadsföringsteam att samla sin verksamhet till en enda plattform som innehåller:
  • Digital Asset Management™: hantera, lagra och sök effektivt efter praktiskt taget alla typer av tillgångar däribland foton, layouter, illustrationer, video, 3D, källfiler och mer. Sitecore DAM passar även de största organisationerna och har fullständig hantering av digitala rättigheter (DRM), kompletta rättighetsprofiler, kontrakt och avancerade regler för hantering av resurser i stor skala.
  • Marketing Resource Management™: planera, schemalägg och organisera innehållsproduktion i en smidig strukturerad process. Skapa större effektivitet genom stage-gate-workflow och instrumentpaneler, och styr teamen så att de uppnår viktiga mål med intuitiva verktyg för samarbete, granskning och godkännande.
  • Product Information Management™: centralisera och automatisera hantering och underhåll av produktdata som är underlag för webbplatser för e-handel, tryckta kataloger, ERP-system och mer. Sitecores PIM-system hjälper produktchefer och detaljhandlare att jobba organiserat för att bedriva e-handel med en enda källa för all produktinformation.
Tillgänglighet
Stylelabs Content Hub finns tillgänglig idag. Avancerad integrering med de övriga komponenterna i Sitecore Experience Cloud blir tillgänglig under 2018, med ytterligare integreringar planerade till början av 2019.

Sitecore© är en global ledare inom programvara för digital upplevelsehantering som kombinerar innehållshantering, e-handel och kundinsikter. Sitecore Experience Cloud™ gör att marknadsförare kan leverera innehåll i realtid och i stor skala tvärs över alla kanaler – före, under och efter ett köp. Mer än 5 200 varumärken – däribland American Express, Carnival Cruise Lines, Dow Chemical och L’Oréal för att nämna några, använder Sitecore för att leverera personaliserade interaktioner som glädjer målgrupperna, bygger lojalitet och ökar intäkterna.

För mer information, vänligen kontakta:
Thommy Sundström
Senior Sales Executive på Sitecore Sverige
thommy.sundstrom@sitecore.com

Oliver Hofmann
Sitecore Media Relations
Coast Communications för Sitecore Sverige
oliver.hofmann@coast.se
+46 (0) 768 786 163

Sitecore©, Own the Experience©, Sitecore Experience Cloud™, Sitecore xConnect™, Sitecore Cortex™, Sitecore© Experience Platform™, Sitecore© Experience Manager™ och Sitecore© Experience Database™ är registrerade varumärken och/ eller varumärken som tillhör Sitecore Corporation A/S i USA och andra länder. Alla övriga varumärkes- och produktnamn tillhör sina respektive ägare.